Lieve Levendige Leni

Wat ben je toch alweer groot en wat ga je snel.

Ik verwonder me er nog elke keer over dat je al veel meer kan dan ik verwacht.

Je zit flink rechtop en je kan dat nu zelfs helemaal alleen, ik moet je zelf niet meer neerzetten.
Je eet flink en laat ook merken als je ‘ook zin hebt in een banaan’ als ik je zusje er één geef.
Je gaat de hele living door, soms met een knie-beweging, meestal op zijn ‘zeehondjes’.

Je wil altijd graag ‘bij den hoop’ zijn en bent dus niet graag alleen.  Ik kan je in een stoeltje zetten om je broer en je zus af te kijken en dan kan je voor lange tijd gewoon genieten van hun spel.

Je broer is je grote held.  Als je hem ziet, ga je lachen.  Hij zorgt ook erg goed voor je, komt na al die maanden nog steeds kijken als ik een luier verwissel.  Als hij ’s morgens wakker wordt ben jij de allereerste die een ochtendknuffel krijgt.

Je kan ‘vertellen’ en ‘kraaien’ in verschillende toonhoogtes.  Je kan dat soms zelfs erg luid. (Bijvoorbeeld bij het bezoek van de plenaire zitting van het Vlaams Parlement, waar je voorzitter Jan Peumans deed lachen en waar mama dan maar even met je naar buiten is gegaan.)

Ook je grote zus is erg lief voor je.  Ze kiest speelgoedjes en komt je aaien.  Maar als je een speelgoedje van haar gevonden hebt, vind zij dat ‘afpakken’ en dan loopt het wel eens mis.

Lieve Levendige Leni
Ik ben zo blij dat jij mijn derde kindje bent.

X mama

Geef een reactie

