Aspidistra: de plant die je niet kapot krijgt…

tenzij je mij bent…

Mijn moeder heeft al jaren een plaatsje in huis waar geen enkele kamerplant kan gedijen.  Telkens ‘te weinig licht’.
Uiteindelijk kreeg ze van iemand de tip: “Koop een Aspidistra. Dat heeft niet veel nodig, niet veel licht, niet veel water…”

Dat klonk dus in mijn oren ook naar de perfecte plant voor mij.
Mijn kamerplantenverzameling bestaat voornamelijk uit vetplantjes en ‘low maintenance’ planten, want ik ben er gewoon super slecht in!

Mijn moeder bracht dus voor mij zo’n aspidistra mee.  Voor haar ook één en één voor mijn tante.

Ze heeft het nog best lang getrokken, die aspidistra van mij. Mijn moeder haar plant staat weelderig en ik geloof te hebben opgevangen dat mijn tante hem heeft moeten splitsen.

De mijne heeft enkele keren enkele blaadjes bijgezet, maar is er nog meer verloren en ondertussen beginnen bijna alle blaadjes een gele schijn te krijgen.

Ik geef de plant nog één kans.  Ik heb ze verse potgrond en mest gegeven (alhoewel dat niet zou nodig zijn bij deze plant) en we proberen nog een keer op een ander plaatsje in huis…

Ik verwacht niet dat het gaat lukken.  Ik heb ze waarschijnlijk toch net iets teveel verwaarloosd.

Planten, ik vind ze mooi, maar ze zijn niet mijn ding om in huis te hebben.

Nog iemand die er zo goed in is als mij?

aspedistra

Geef een reactie

