DIY sleutel-rekje

rekje oudDit was hem, mijn oude sleutel-rekje.

En oh wat was ik dat ding BEU!
Het hing altijd scheef, hing te vol naar mijn goesting, had een vervelend haakje dat ik al -tig keer terug had vastgezet!

Een nieuw rekje kopen dan maar?
Mja, dat kan natuurlijk, maar die ik vond waren saai, paste niet bij mijn keuken of waren gewoon veel en veel te duur.
En dan ik heb met opruimen zoveel leuke DIY spulletjes “teruggevonden”.
Ik heb zoveel leuke knutsel en frutsel spullen, maar omdat ze overal verspreid lagen had ik geen idee meer wat ik juist had, hoeveel ik juist had en waar het zich ergens bevond hier in huis gebruikte ik ze eigenlijk niet.

Ik dus naar “pinterest”, “Welke.nl” en “Etsy” om inspiratie op te doen.  En dat helpt toch altijd wel.  Ik zie dingen voorbij komen en tegelijk loopt mijn grijze massa de hobbyspullen af om te zien of ik dingen heb die dienst kunnen doen.

shoeboxesIk vond het idee van de schoenendozen ‘upcycling’ wel leuk van de blog craftydeas.
Maar ik had geen schoendozen meer. (Opgeruimd, weet je wel).
Ik had nog wel een 3D schildersdoek en de haakjes van het idee deden me denken aan de haakjes van het kapstokje dat Leni kreeg van haar Metie als versiering.  Ik ga die kapstok niet meer als kit's a girlapstok gebruiken, dus daar heb ik de haakjes vanaf gedraaid.
Ik had nog leuk papier van ’t kruidvat met retromotiefjes en daar zat toevallig dé keukenkleur bij.
Van Warre zijn speelsleutelring (oude sleutels van ons) heb ik er een aantal afgehaald en die heb ik met juwelenlijm bevestigd.

Ik ben best wel tevreden over het resultaat.  De reservesleutels en nog een aantal weinig gebruikte gevalletjes zijn in een doosje in een andere lade beland.  rekje nieuw

Geef een reactie

