De Noorse trui

Noorse truiIk ben al een waar weken aan het opruimen.
Kringwinkels, weggeven, verkopen, kasten uitmesten, …
In de flow stond een mooie vraag: Heb je het echt nodig of word je er blij van?  Antwoord op beiden vragen: “Neen” = wegdoen.  En dat is verbazend veel!

In de kleerkast van Warre heb ik een stukje: “Kleertjes waar hij nog in moet groeien”.
Daar lag ook een super mooie wollen trui van Noorse afkomst.
En aan die trui hangt een verhaaltje.

Mijn man moet voor zijn werk vaak naar het buitenland.
De eerste keer dat hij weg moest toen ik net mama was geworden, was toen Warre drie weken oud was.
En daar heb ik toen stress rond gehad: “Zou ik dat wel kunnen? Zo alleen met een baby’tje”.

Toen hij terugkwam had hij die mooie trui bij – het was toen de kleinste maat die hij had kunnen vinden.
Ze werken vaak ’s nachts en slapen overdag en dus zijn veel winkeltjes dicht.  Deze komt van de luchthaven.

Gelukkig dat ik nog op tijd in die kast heb gekeken, stel je voor dat hij te klein zou zijn voor hij hem aan had gehad.

Nu moet ik bijna hardop lachen voor de stress van vier jaar geleden.  Vorig jaar was ik soms een week alleen, zwanger, full-time werken en 2 kindjes.
Waar heb ik me toch druk over gemaakt?

Geef een reactie

