Annita’s poncho en de valse start van CAL2015

anita poncho
Poncho in bamboe voor mijn zus.
anita poncho detail
Detail poncho

De poncho van mijn zus is af.  Ik heb nog even getwijfeld om hem langer te maken, maar mijn zus is een stuk kleiner en een heel stuk smaller dan mij.  Dus na het passen voor de lengte heb ik er de schulprand aangemaakt.
Ik heb een beetje moeten zoeken hoe ik hem af zou werken.  Ik wilde er graag touwtjes in, maar mijn zus is geen floshkes, bloemetjes of pomponnetjes madame.
Uiteindelijk dan maar de twee kleurtjes in een ketting van lossen gedaan en enkele knopen over elkaar gelegd.

Ik heb deze gemaakt op haaknaald 5 met bamboe garen.  Heerlijk zacht!  Ik ben er uiteindelijk wel blij mee.  Heb nog niet zo vaak voor iemand iets gemaakt…

Cal2015 ice
Valse start cal2015

Dan ben ik gisteren begonnen met de CAL2015 in ice yarn verloopgaren… FAIL!
Dat is dus echt niet mooi.  Dat garen ga ik ergens anders voor gebruiken!

De ‘haakbuurvrouw’ heeft me wel de sophie’s universe CAL leren kennen.   Oh jee, wat is die mooi!!! En ik heb nog scheepjes cotton 8 liggen – voldoende, maar misschien wel in andere kleurtjes. Verleidelijk!

Ik weet het nog niet, ik wil weer veel en veel te veel!

Geef een reactie

