Waarom de muts in de verkeerde klas lag.

Inthe haar tweede dagje op school vandaag.  Ze stond flink tegen de muur te wachten, maar wel zonder muts.
Ik dus naar binnen om de muts te zoeken, maar Warre stond al achter me: “Inthe haar muts lag in mijn klas”.
“Wat doet Inthe haar muts nu in jouw klas?”

Daar kon hij geen antwoord op geven.

Maar de juf wel.

Blijkbaar had Warre deze morgen Inthe helemaal geïnstalleerd in zijn klas.  Muts in de mutsen-bak, jasje aan de kapstok, Inthe op de bankjes in de kring … ze zat nu bij hem in de klas, had hij beslist.
“Want mama had gezegd dat Inthe bij mij op school kwam”.

Ze hebben héél erg hun best moeten doen om hem te overtuigen dat ik op school bedoelde en niet in de klas.
Hij wilde Inthe bij hem in het klasje hebben.

De zorgzame grote broer.

Geef een reactie

