Mijn grootste vriend en jullie allemaal – Dankjewel

Gisteren was ik jarig.

Daarnet komt Warre van school en zegt hij: “Mama, wanneer komen alle mensen voor jou feest?”.

“Nu niet jongen, we doen nu geen feest voor mama.”

“Ohhhh” – met een bijhorend zielig gezichtje waar ik aan kon zien dat hij erg voor me vond….

Het is het toch een lieverdje.

Mijn feestje is gewoon een paar weken naar achter geschoven.  Het is ongelofelijk druk deze periode en het petekindje van mijn man verjaart een dag voor mij.  Kindjes die 3 worden krijgen voorrang op vrouwen die 34 worden.  😉

Dat is natuurlijk logisch, ik wil best wel even wachten op mijn “feestje”.

thank ouIk wil nog even zeggen dat ik alle lieve berichten van iedereen rond heel het anonieme sjaal gegeven echt héél fijn vond.  Het doet goed om te horen dat mensen die me kennen weten waar ik voor sta en  hoe ik in elkaar zit. Ik was een beetje boos op mezelf omdat ik blijf geloven dat elke mens van nature uit goed is en ik ben al vaak tegen de lamp gelopen op die manier.

Ik blijf mensen kansen geven, ik laat ze terug met een schone lei beginnen hoe kwaad ik ook op ze ben geweest.

Vandaag kreeg ik echter te horen dat ik dat niet als zwakte van mezelf mocht zien, maar als sterkte.
Want daarom ben ik zo goed met leerlingen.  Ik geloof in hen en wat er ook is gebeurd ik stap inderdaad elke les weer binnen met een proper blad voor elk van hen.
En als ik daar over nadenk is dat echt zo, het is een sterk punt van mezelf en daar mag ik trots op zijn… Maar soms doet het gewoon goed om dat van iemand te horen.  Zeker op een moment dat je weer eens tegen de lamp gelopen bent…

Geef een reactie

