15,8 nog 2,4 om te beginnen

GCN-We-zijn-het-waardWhieeeeeeeee – vandaag zei de weegschaal -15,8 kilo in totaal.
Nog 2,4 dan ben ik bij mijn eerste echte streefgewicht gekomen.  Ik had al wel iets van: “Ik wil dat ene getalletje van voor terug weg”… Maar omdat ik me lid heb gemaakt bij weightwatchers online heb ik nu een echt streefgewicht…
Omdat Leni nu van de tafel begint mee te eten, moet ik nu echt gaan oppassen.  Daar is het bij de vorige 2 kindjes helemaal misgelopen…

Ik heb me dus lid gemaakt van de weightwatchers online – niet goedkoop – maar juist daarom is dat een extra motivatie om het vol te houden.  Want geld geven aan iets voor niks is een beetje onnuttig natuurlijk.

Nog steeds ben ik ‘niet echt’ op dieet.  Ik laat mezelf geen honger lijden, ik eet nog frietjes en chocolade en ik gun mezelf één keer per week een aantal glazen “echte” cola.
Ik eet meer fruit en groenten, gezonde tussendoortjes, drink meer water…
Ik zit niet als een gek mijn dagboek bij te houden, maar probeer wel recepten en bereken soms wel hoeveel punten iets is om een gedacht te hebben of ik het waard vind om het op te eten.

Ik wil nu eerst dat eerste streefgewicht echt halen en dan ga ik nieuwe loopschoenen kopen.  Dus ik hoop over een maand hier op de Finse piste te staan….

Kledingshoppen is wel terug mega-moeilijk.  Ik heb geen idee van wat mijn maat is en waar ik (terug) mee sta.  De verkoopsters hebben me met de feestdagen goed geholpen.  Ik had zelf nooit gekozen voor mezelf wat ze me aan deed trekken, maar het stond me wel.
Ze zei dat ik nog een “klik” moest maken om mezelf terug als een iets slankere versie van mezelf te kunnen zien.
En dat is ook zo.

Nieuwe broeken van de wintercollectie, in de herfst gekocht, flodderen weer rond mij, …

Al mijn mooie retro-jurken zijn we zowat 2-3 maten te groot.  Maar ik zal binnenkort van mijn hart een steen moeten maken, want hoe mooi ik die jurkjes ook vind, ik wil er nooit meer in passen …

Wish me luck

Geef een reactie

