Dirk de draak

dirkafDirk de draak is geen ‘Work In Progress’ meer, hij is af en slaapt al een bijna een week bij Warre in bed – zijn knuffeldraakje.

Ik heb jammer genoeg ergens gedurende het project het opgegeven om de tijd bij te houden, want ik had nu toch wel graag geweten hoelang ik erover gedaan heb.  Ik stelde de vraag op de haakgroep op facebook en daar kwam toch een gemiddelde van 24 uurtjes werk uit, afhankelijk van welke lalylala je maakt.

De Lalylala popjes zijn kooppatronen.  Ze zijn te koop bij de ontwerpster op haar site http://www.lalylala.com/
Maar ik zou aanraden om ze via etsy te kopen, want daar doet ze aanbiedingen met kortingen.

Inthe mocht mijn volgende lalylala kiezen.  Ik dacht dat ze voor Mici zou gaan (de zeemeermin), maar het werd Kira de kangoeroe.  (Daar zal de schattige baby in de buidel wel voor iets tussen zitten)
Ik nam haar mee naar de winkel om de kleurtjes mee te kiezen.

Ik wilde scheepjes wol stone washed gebruiken en ik had de green agate in mijn hoofde, maar Inthe koos een ander kleurtje…

green agate

download
Red Jasper die Inthe koos

Ik ben langzaam begonnen.
Ondertussen heb ik ook nog een colsjaal voor mijn schoonzus haar kerst en een colsjaal voor een zwangere vriendin gemaakt.
Ik heb mijn zus nog steeds een poncho beloofd, maar ik blijf twijfelen over patroon en zeker ook over het garen…
Ik zou graag met dikker garen werken, dan gaat het goed vooruit.  Maar ik wil hem echt niet in acryl maken.  Ik heb zo’n spijt dat ik Inthe haar poncho toen in acryl heb gemaakt. De kwaliteit van katoen of wol is toch echt veel beter….
Dus ik twijfel nog maar wat verder terwijl Kira nu mijn ‘WIP’ is …

Geef een reactie

