Tijd om Kleintjes uit de kast te halen.

Eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes

Leni wordt bijna 6 maand!  Alweer een half jaar.  Een half jaar van exclusief borstvoeding geven, de laatste keer de overschakeling maken naar vaste voeding.

Ik volg niet de papjes methode.  Bij het consultatiebureau en in de omgeving leidt dat vaak tot vreemde gezichten.

Ik volg de Rapley methode en het voedingsintroductieschema van Stefan Kleintjes.

Mijn beide oudste kindjes hebben vanaf 6 maand stukken groenten en fruit aangeboden gekregen.
Het is een andere manier van bij voeden en borstvoeding blijft de hoofdvoeding.

Ik heb deze morgen de boek uit de kast gehaald, nog eens opfrissen waarmee ze mogen beginnen.
Zowel Warre als Inthe zijn met Broccoli begonnen.

Leni zou op 1 januari mogen beginnen met vaste voeding, dan is ze 6 maand.
Maar de interesse is er en ze was uitgerekend voor 27 juni dus gaf ik haar deze morgen aan de ontbijttafel een banaan. Dat viel duidelijk in de smaak.  Ze heeft duidelijk een goede kokhals-reflex en enkele stukjes gingen naar binnen… (2 hele kleintjes denk ik).

Mijn kinderen lusten echt erg veel.   Ze willen alles proberen. Bij Inthe is dat soms op restaurant een probleem omdat ze liever iets van het bord van mama of papa wil proeven dan haar eigen bordje leeg te eten.  En meestal is dat dan ook lekkerder, volgens haar.

Het zal weer een avontuur worden.  Maar ik ben bij het derde kindje nog meer overtuigd dat dit een goede manier is om kindjes te leren eten.

Veel natuurlijker dan alles door een mixer draaien, want vertel mij eens: Hoe hebben de kindjes vroeger toch ooit leren eten zonder mixer? 😉

Geef een reactie

