Scheepjes CAL week 5 en herfstmysterie

IMG_20141104_180512Hoera, week vijf haakte lekker weg en ik was gisteren al klaar met haken!

Ik moest er nog wel een paar blocken.  Via de facebookpagina kwam ik te weten dat er een vrouw in de buurt ook meedoet met de CAL en dat ze toevallig op de school van Warre in de eetzaal helpt.

Ze gaf me een tip om met breinaalden de lapjes recht te blocken.  En dat lukt wonderwel.  Niet met breinaalden, want die heb ik niet.  Maar wel met ijzeren satéprikkers.
Nu ga ik dus al mijn andere lapjes opnieuw blocken zodat ze mooi recht worden.  Nog 24 lapjes te gaan dus…

Nu ik al zo snel klaar was zag ik toevallig op de facebookgroep mysterie haken een kort herfstprojectje.
Je had rood en wit garen nodig en het werd na een dik uurtje haken dit:

paddenstoel mysterieToevallig is Warre over paddenstoelen en kaboutertjes bezig op school, dus moest die mee naar de juf.
Deze middag moest hij van Warre ook weer mee terug naar huis.

De mysterie haken groep lijkt me leuk!  Je krijgt het materiaal te horen en dan krijg je telkens een stukje van een patroon terwijl je helemaal niet weet wat je gaat maken!
Bij de paddenstoel is het wel wat mislukt, want onderaan bij de beschrijving stond: “zet de paddenstoel in elkaar” en met het rode en witte garen had ik het wel verwacht.

Nu staat er nog een tweede deel van het herfstmysterie en dat is iets met bruin garen.  En er komen oogjes op denk ik… Maar geen idee wat het gaat worden.

De vraag is of ik daar aan ga mee doen, want de CAL vraag wel veel tijd en ik heb ook nog Dirk the dragon Lalylala liggen met een kopje en een muts – de rest moet ik dus nog maken…

Pffffff hobby’s, ze zijn verslavend!

2 thoughts on “Scheepjes CAL week 5 en herfstmysterie

    1. Ik zeg altijd: “Tijd Dat moet je maken om dingen voor jezelf te doen”.
      Het mysterie heb ik gedaan toen mijn lapjes van de CAL klaar waren 😉
      Grappig dat ik je reactie nu pas zie bij het opruimen van mijn mailbox.
      🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

