Oef!

Ja, echt: OEF!

Vorige week ging boodschappen doen, deed de boodschappen in de koffer van manlief zijn wagen, deed de koffer dicht, ging de kar wegbrengen, kwam terug bij de auto en…. kon er niet meer in!!!

Ik herinnerde me dat ik met de sleutel, die rond mijn nek hing met zo’n ‘doe me niet kwijt-lint’, even vast had gezeten en dat ik getrokken had.  Ik dacht dus echt dat de sleutel in de koffer moest liggen.

Mijn handtas, met gsm, lag ook in de auto – tuurlijk!

Ik dus een mevrouw aangesproken of ik even mocht telefoneren.
Mijn ventje zorgde voor een taxi (mijn papa) omdat hij thuis zat te werken en omdat Inthe nog in bed lag voor haar dutje.

Ik haal de reservesleutel, doe heel parmantig de koffer open …. GEEN sleutel! HUH?
Ik terug naar binnen, gaan vragen of ze een sleutel hadden gevonden.  De mevrouw liet me een huissleuteltje zien, ik zeg: “Nee, mevrouw, dat is geen autosleutel.” en kreeg een snauw: “Dat weet ik toch niet zeker!”.
Als ik al niet zo van slag was geweest had ik waarschijnlijk een mooi antwoord terug gegeven, maar nu werd ik echt paniekerig!

Honderd keer heb ik het verhaaltje voor mijn ogen afgespeeld en met mijn man overlopen.
De enige manier dat die sleutel weg kon zijn, was volgens hem dat iemand hem had opgeraapt en gekeken welke auto flikkerde als ze hem probeerde open te doen.

Daar kwam het dan:
De garage zei dat de sloten moesten vervangen en ook dat stuk in de stuurkolom $$$$$$

Zoiets kan iedereen gebeuren, maar het gebeurde wel weer bij mij… (Ik heb ook eens een bankcheque van 12000 BeF. verloren… Toen super veel geld!)

Elke avond hebben we dus de auto’s gewisseld zodat mijn autootje als eerste stond, konden ze er ten minste niet zomaar mee wegrijden.

Hier in Overpelt is er een golf van autodiefstallen op dit moment, dus ik kreeg het steeds benauwder!

Net ging ik terug naar de winkel;  wat ligt er aan de kassa: de autosleutel!

Mijn dag is terug goed!  Hoe dat nu kan en hoe die daar geraakt is?  Nog steeds een raadsel, want ik MOET hem gehad hebben om de koffer open te doen.  Maar eerlijk gezegd…. het zal me worst wezen, hij terecht!

Geef een reactie

