Scheepjes CAL week 4

Scheepjes CAL week Four

In Nederlands en Engels omdat er veel Engelstalingen mee doen aan de CAL
In Dutch and English because many who participate speak English

Week vier is AF en nog voor het nieuwe deel van het patroon komt morgen, vrijdag.
Wie had dat gedacht?
Met het super drukke weekend stond ik serieus achter.  Normaal heb ik na het weekend al drie of vier lapjes af.  Nu moest ik maandag nog beginnen.
Mijn man zit voor zijn werk in Duitsland, dus ben ik ook nog ‘alleenstaande mama’ deze week.
Ben al blij dat het herfstvakantie is…

I finished week four and this before the new pattern will come out tomorrow, Friday.
Who would have thought?
I had a very busy weekend and was way behind!  Normally I have three or four squares finished at the weekend.  Now I had to start on Monday.

My husbands is working in Germany this week, so I’m ‘a single mom’
I’m so happy the kids don’t have to go to school this week. (Autumn Break here in Belgium)

Op de facebook groep is het gelukkig gekalmeerd.  Zoiets had ik nog nooit gezien.
De CAL was goed twee weken bezig toen de bedenker van het patroon, Marinke Slump de handdoek in de ring wilde gooien.
Het negatieve gedoe werd haar teveel, ze kreeg zelfs haatmails.
Ik kon er met mijn verstand niet bij – haatmails voor een hobby? 
Maar toen gebeurde er iets héél moois in de groep.  Alle positieve mensen, die normaal zwijgen of gewoon de negatieve posts negeerden ontwaakten uit hun ‘slaap’.
Alle positieve mensen begonnen mooie woorden te posten, leuke foto’s en spreuken.  Het was gewoon hartverwarmend.
Er werden afspraken gemaakt.  Als er iemand iets negatiefs post gaan we allemaal leuke dingen op de wall zetten en leuke foto’s erop zetten zodat de negatieve posts snel zakken!
En dat werkt!  De groep is gezellig en positief. Ervaren haaksters helpen de minder ervaren door teltekeningen, foto hulp en zelfs filmpjes.
Twee weken geleden had ik een wrange smaak als ik op de groep ging kijken, nu ga ik terug met plezier.  En ik heb gezien dat Marinke ook terug mee komt reageren. 
Het positieve heeft gewonnen!

The group on facebook has calmed down.  I never saw anything like it.  The CAL had started and within two weeks the designer of the pattern, Marinke Slump wanted to throw in the towel.
The negativism was becoming to much, she even got hate-mail.  I couldn’t believe what I was reading.  Hate-mail for a hobby? 
But then something beautiful happened.  All the positive people awakened.  They started to post lots of beautiful texts, pictures, started being mad at the negative people.   They all wanted Marinke to stay – it was her own CAL, without her there would be no pattern!
The group decided to make negative posts disappear on the wall by posting lovely pictures and nice things.  And it works.  The group is great now.  Experienced crocheters help the less experienced.  With pictures, counting schedules and beautiful pictures the help each other out…
I even saw Marinke reacting on some posts again.

I’m so glad the positive has won!

2 thoughts on “Scheepjes CAL week 4

    1. Bedankt om even langs te komen. Je bent de eerste bezoeker op de nieuwe blog. Nog wel wat werk aan om alles terug netjes te krijgen na het overzetten van blogger, maar dat komt wel.
      Ik heb hem nog niet gedeeld met mijn vrienden… ben benieuwd wat ze ervan vinden als ik hem netjes heb gemaakt.
      Ziet er wel ‘professioneler’ uit – haha

      Like

Geef een reactie

