X Jan

Ik verkoop de kleertjes van de kindjes op tweedehands, vooral voor Warre is dat al een aardig spaarcentje geworden.
De kleertjes van Inthe kunnen natuurlijk vaak nog doorschuiven naar Leni.

Een paar dagen geleden kreeg ik een reactie op een setje van Leni:

‘Ik graag, verzending in een enveloppe.
X Jan’

Ik heb een beleefd antwoord terug gestuurd met het gebruik van ‘u’ en heb er toch maar ‘Met vriendelijke groeten’ onder gezet.

Ik heb er zelf in het begin van de legislatuur van de gemeenteraad ook een foutje tegen begaan.
Ik had een vrij informele toon aangeslagen om een mailtje naar de secretaris te sturen en voelde me ook meteen op mijn plaats gezet toen ik het antwoord opende dat begon met:
‘Raadslid,’
Ik hoorde achteraf van de fractieleider, dat ik niet de enige was.

Sommige communicatie, ook al is het via mail, hoort gewoon in een andere toon te staan.

Geef een reactie

