Daar zakt mijn broek van af

Letterlijk dus.

Ik ben nu meer dan 10 kilo lichter dan voor ik in verwachting geraakte van Leni.

Bij elke zwangerschap/bevalling heb ik dat wel gehad dat ik lichter was dan voor ik zwanger werd.
Dat komt omdat ik de eerste trimester niets kon eten door het ziek zijn en de laatste trimester weinig kon eten, wegens geen plaats meer in de buik.

Elke keer liet ik me daarna vangen.  Als ik borstvoeding geef kan ik zowat alles (vr)eten zonder bij te komen.
Dus eigenlijk val ik af…
Maar ik ‘profiteerde’ er eigenlijk altijd wel wat van. 
Het probleem is, als de kindjes dan vaste voeding gaan eten en ik bleef in mijn vreselijk slechte eetpatroon steken… tja, dan kom je dus bij.
Veel sneller dan dat het er ooit af gaat.

Deze keer heb ik dus van ter voren gezegd dat ik me niet zou laten vangen.
Echt op dieet mag natuurlijk niet als je borstvoeding geeft, je zou je kindje te kort kunnen doen!
Maar gezonder eten, dat kan natuurlijk wel en dat is gewoon beter voor mezelf en de baby.

Ondertussen ben ik dus 10 kilo lichter.
Het voelt goed!
De broeken die ik kocht net voor ik zwanger werd kan ik letterlijk zo naar beneden trekken.

Dit wil niet zeggen dat ik er al ben.  Er moet zeker nog wat gewicht af. En ik moet terug meer bewegen.
Maar ik ben op de goede weg…

Het fijnste moment?  Dat je het voorste getalletje terug ziet veranderen…

One thought on “Daar zakt mijn broek van af

Geef een reactie

