Scheepjes CAL

Ik ben gezwicht!

Al een tijdje volg ik een aantal CALs.
Crochet ALongs (Haak maar mee).

Er wordt een project gemaakt voor een aantal weken.
Elke week wordt er een stukje van het project vrijgegeven.
Na een bepaald aantal weken heb je het resultaat.

Meestal is het een deken en vaak duren ze erg lang. (een jaar)

Ik volgde ze, maar eraan meedoen – dat niet.

Het stak me vooral tegen dat je elke week ‘moet’ haken.
En ja, ik hoor sommigen al zeggen: “Maar nee, dat moet niet, je doet het op je eigen tempo.”
En ja, dat is ook zo – maar niet als je in elkaar zit zoals ik.
Ik krijg stress als ik nog maar denk aan ‘achter staan’.
Dat is dus de grootste reden dat ik tot nu toe er niet aan begonnen ben.

Maar vorige week bestelde ik wol voor een paar cols die vriendinnen graag willen en die ik voor hen ga maken en kwam ik het garenpakket van de scheepjes (merk van garen) CAL tegen.
Zo’n mooie kleurtjes…
En de CAL duurt 12 weken – dat moet dus toch te doen zijn.
12 weken en je hebt een mooi kleurrijk deken in granny squares…

Ik heb dus het pakket besteld, maar het is in backorder, want er doen zoveel haaksters mee dat het uitverkocht is.

Met andere woorden, vorige week is de CAL gestart en ik sta al achter.

Op de facebookgroep zag ik dat er velen problemen hadden met de eerste granny squares en ik kreeg het een beetje benauwd.
Stel dat het me ook niet zou lukken…
Ik ben dus gestart met een granny naar het patroon in een ander garen, gewoon om te zien of het zou lukken.
Ik heb een paar keer moeten uittrekken, maar het is gelukt!

pfffff, dat het garen er maar snel is.

Geef een reactie

