Met minder

‘Met minder’ Tip één

Ja, een jaar thuis voor de kindjes!
Ja, dat is héérlijk, ja dat zouden er zovelen ook willen doen.

En ja, dat vind ik ook, het is héérlijk en ik ben ook super blij dat ik het doe!

Natuurlijk is mijn loon wel een ietsiepietsie hoger dan de uitkering die ik ga ontvangen.

Dat wil dus ook zeggen dat we met minder rond moeten komen.

Voor het eerst sinds lange tijd ging ik dus eens echt onderzoeken wat we uitgeven en waaraan dan precies.

Eerlijk?  Ik keek in de winkel nog zelden wat iets kostte (dan heb ik het over eten).
Ik deed dan ook héél vaak pijnboompitten in de salade.
Groot was mijn verbazing toen ik zag wat die dingen kosten.
Zoveel!

En zo begon mijn zoektocht naar het goedkoop, gezond, liefst ecologisch verantwoord eten in de supermarkten en op de markt…

Ik ga dus ook een jaar veel bewuster ‘met minder’ moeten leven.
We zullen heus wel rondkomen, die optelsom heb ik al lang gemaakt.
Maar het moet ‘met minder’ en op zich ben ik best blij dat ik dat moet doen.
Het zal me veel bewuster maken van het geld dat er binnenkomt en buitengaat.

Voor de kinderen kocht ik al vaak tweedehands of in de kringwinkel.
Retromerkjes zijn héél vaak nog in super staat te vinden.

Voor mezelf had ik dat nog niet gedaan op tweedehands.  Ik heb precies nog altijd het gevoel dat ik iets moet passen.
In de kringwinkel in Peer heb ik al wel spullen gekocht voor mezelf, vooral zwangerschapsjurkjes.
Vorige week heb ik dan toch de stap gewaagd om voor mezelf op tweedehands te gaan shoppen.
Van sommige merken weet je gewoon welke maat je hebt.
‘Who’s that girl’ is zo’n merk.
Ik ging dus zoeken op tweedehands en vond een jurk van dat merk voor 16 euro in mijn maat, in goede staat en ook nog in het model waar ik me goed in voel.
Daarbij kwam ook nog dat het knoopjes zijn aan de voorkant, ideaal voor een borstvoeding gevende mama.

Het jurkje staat super!  Geslaagd dus.
Het scheelt me zo’n 70 euro voor dit jurkje.

Met minder TIP 1:
Shop ook eens voor jezelf op tweedehands of in de kringwinkel.  Van sommige merken weet je precies welke maat je hebt en kan je dus mooie koopjes vinden. 

Ik bespaarde ongeveer 70 euro op deze manier.

One thought on “Met minder

  1. Tof bericht! Ik volg graag mee. Ben ook iets te weinig bewust met besparen bezig (en dat is een ongelooflijk eufemisme). Verder ook interesse in tweedehands en kringloop, maar zoals jij zegt, ben ook ik bang om mijn maten niet te vinden. Ik volg dus graag je verdere ervaringen!

    Like

Geef een reactie

