Mooie Mensen

Stukje droomdeken

Iedereen kent ze wel de moedige mensen in zijn omgeving.
De mensen waarvan je echt staat te kijken, die waarvan je denkt: “Wat ben jij een mooi mens”.

In het voorbije jaar heb ik twee van die hele mooie, moedige mensen leren kennen.
En dat heeft gewoon zo moeten zijn!

De eerste mooie mens leerde ik kennen aan de schoolpoort.
Ze is de pleegmama van een jongentje dat bij Warre in de klas zat vorig jaar.
Ze doet die taak met zoveel overgave en zoveel liefde dat je het er warm van krijgt!

De tweede mooie mens is Tandy van het lapjeshuis die ik via het inktvisproject leerde kennen.
Ze zet zich in als vrijwilliger voor verscheidene goede doelen.
Ze maakt inktvisjes, quilts voor doodgeboren kindjes, herinneringsdekens en ook droomdekentjes.

Droomdekentjes zijn er voor kinderen die voor een moeilijke periode staan.
Kindjes die ziek zijn, waarvan een ouder ziek is of gestorven, kindjes waarvan de ouders scheiden en die het er heel zwaar mee hebben,…
Droomdekens kan je afhalen bij het lapjeshuis, ze liggen er op voorraad en zijn helemaal gratis.

Op het einde van de zomervakantie hoorde ik nieuws waar ik niet zo blij van werd.  Ik vond dat het kindje dat bij Warre in de klas had gezeten zo’n dekentje wel kon gebruiken.
Ik ben er dan ook één gaan halen en heb het naar het gezinnetje gebracht.
Ze waren er blij mee en gingen het zelf aan het kindje geven op het gepaste moment.
Ik hoop echt dat hij er iets mee is en dat hij het zal koesteren.

Toen ik in het lapjeshuis was, lag er een herinneringsdekentje dat bijna af was.
Een mama had gevraagd om het te maken van stukjes kleding van haar overleden baby (7 maand schat ik).
Eén van de stukjes had de tekst ‘Ik word grote broer’.  Ik kreeg het er koud van.
Dat moet zo zwaar zijn om te maken…

Ik ben blij dat de ene mooie mens in mijn leven een ‘touch of beauty’ heeft kunnen krijgen van een andere mooie mens in mijn leven.

Geef een reactie

