De muis

Ik had ze bijna, dat grijze onderkruipsel in mijn te renoveren badkamer/wasplaats!

Bijna…

Al een aantal weken proberen we je te elimineren.  We hebben al vergif gezet, waar je niet van wil eten.
We hebben het daar zo onaangenaam mogelijk gemaakt.  Alles wat lekker warm was om in te kruipen of wat nog naar lekkers zou kunnen ruiken was weggezet.

Maar deze ochtend zag ik je snel terug rennen van het gangetje van het toilet naar daar.

Ik hoorde je ritselen en schakelde Warre in.

Er stond ondertussen terug een doos met oud papier en daar zat je in te krabbelen.
Ik nam de doos op en zette ze buiten en begon met uitladen.
Je zat erin ik wist het zeker!
Warre kwam erbij staan.
Ik zei nog: ” Niet verschrikken dadelijk, die muis zit er in.  Die doet niks!”

En ja daar zat ze!  Ze probeerde uit de doos te springen, maar die was te hoog.  Ik kantelde de doos en ze rende eruit!

Warre had het ondertussen op een gillen gezet!

Ze liep de keuken in, ik erachter met twee potten (zo ving ik ze vroeger om ze terug buiten te zetten als de kat ze had binnen gezet en ze nog niet dood waren!)
Maar verdorie, zo’n beestje is snel – dat was ik vergeten!

En Warre?  Die gilde maar verder!

Ze zat in een hoekje en ik had ze bijna, maar door Warre zijn hysterisch gekrijs en geloop (hij had op de tafel willen kruipen denk ik) is het mislukt.  Warre zegt dat ze naar buiten is gerend, dat kan, maar ik heb het zelf niet gezien.

De doos blijft buiten, de kat slaapt deze nacht in de wasplaats/te renoveren badkamer.

Ik heb de veldslag misschien verloren, maar niet de oorlog…Wait and see! 

Ondertussen vraagt Warre telkens: “mama, waar ben je” en kruipt hij achter mij…
Jij vuil grijs onderkruipsel, je mag mijn stoere prins zo niet doen verschrikken!

En de kat… Tja… Daar is die muis voorbij gemoeten en die vroeg daarnet met de staart in de lucht: “Miauw” (Ik wil een snoepstokje)

Geef een reactie

