De juf heeft gezegd …

Volgende week leert Warre over de boerderij.

Via ‘Gimme’ (de briefjes van in de boekentas worden vervangen door ‘Gimme’ berichtjes via e-mail) had ik dat al gelezen.
Volgende week maandag gaan de kleuters knutselen met lege wc-rolletjes, woensdag (wieltjesdag) mogen ze een tractor of een kruiwagen meebrengen.

Ik had al een deel wc-rolletjes verzameld voor Warre.  (Ook uit de papierbak terug gevist – maandag is het hier oud papier ophaling, dus net op tijd!)

Daarnet komen we thuis en gaat hij naar de wc, want hij moest ‘pipi doen’.
Dat duurde me toch net iets te lang.

Ik loop naar toilet en zie hem nog net het laatste stukje papier van de net nieuwe rol in de toiletpot proppen.
“Warre, je weet toch dat je geen papier moet verknoeien!  Potverdorie toch, heel de wc-pot zit vol papier”.

“Ja, maar juffrouw Diane heeft gezegd dat er geen papier meer op de rol mag zitten om volgende week een boerderij mee te maken!”

“Schatteke, ik had al lege wc-rolletjes voor je bijgehouden!” en ik liet hem het zakje met rolletjes zien!

“Oh”

Ja – “oh” ja!  Ik heb dus een hele rol toiletpapier uit de pot gevist daarnet!  Juij!

En wat hebben we vandaag geleerd?  
Als je iets voor de kindjes opzij legt, laat ze dat dan zelf al in een zakje steken.  Dan weten ze al dat je eraan gedacht hebt en vinden ze het misschien niet nodig om een hele rol toiletpapier te verknoeien. 

Geef een reactie

