Inktvissen en een aap.

Apie

Een vriendin van me had zich ook gewaagd aan amigurumi haken.  Ze had een doosje met ‘hippe knuffels haken’ gekocht.
Maar blijkbaar was het niet echt haar ding – dus kwam het doosje naar mij.  Ik heb het aapje gemaakt op de voorkant van het boekje, want daarvoor zat het garen in het doosje.
Ik moet de armpjes en beentjes wel nog even beter eraan zetten, want toen het kopje aan de buik stond was Inthe niet meer te houden en zou “apie” mee komen spelen… Ik heb toen de ledematen er snel snel aangezet, maar na een nachtje slapen in het bedje van Inthe zien ze er een beetje brik à brak uit!

Trixy

Ondertussen is ook “Trixy” af (betekenis: brengt vreugde) voor de couveusekindjes.  Mijn man vond het meer een rastaman en vond ‘Bob’ een goede naam, maar om de één of andere reden vond ik dit meer een meisje …
Toen ik Trixy deelde via instagram werd ze meteen geliked door Katsutoshi Tsunoda – Ik dacht meteen: wie is dat en ben gaan kijken.
Dat is dus een Japans amigurumi kunstenaar.  Op zijn profiel foto op instagram heeft hij zijn haaknaalden als wapens vast.
Ik ging even kijken.  WAUW!
Hij maakt kleine amigurumi en fotografeert ze dan op de toetsen van een piano om te laten zien hoe klein ze zijn.

Geweldige amigurumi van Katsutoshi Sunoda! 

Een paar weken geleden heb ik ook “Corrie” nog afgemaakt:

Corrie

Geef een reactie

