zwangerschaps…. euhhhhhhh

DEMENTIE dus.

En ja ik heb daar enorm last van.  Ook bij de vorige 2 zwangerschappen al.

Het is deze keer echt erg.
Verschillende keren op een dag sta ik ergens in een kamer of voor een kast me af te vragen wat ik daar in hemelsnaam kwam doen.  En ja dat heb je soms wel eens als je niet zwanger bent, maar ik heb dat dus zo’n 5-6 keer op een dag.

Ik ben normaal super goed in afspraken onthouden, zo goed dat ik in principe niet echt een agenda nodig heb. 
Nu weet ik zo goed waar mijn hoofd staat dat de secretaresse van mijn gynaecologe me opbelt en inspreekt op de voicemail: “Mevrouw, u bent niet komen opdagen op uw afspraak en dat is niet van uw gewoonte, kan u eens terugbellen aub?”

Mijn man is vaak in het buitenland en dan ga ik vaak bij mijn ouders eten met de kindjes.  Zeker nu is dat een grote ontlasting en bij ‘pake en make’ eten vinden zowel de kindjes als pake en make héél fijn.
Twee weken geleden ging ik Inthe halen bij de onthaalmoeder en ze zei: “Pake?”.  Ik zeg daarop: “Nee, schatteke mama heeft eten gekookt!”.  Ik had ook middag gekookt. 
We zitten aan de tafel, krijg ik telefoon van mijn moeder: “Waar blijven jullie?”
Ik was dus compleet vergeten dat ik bij hen ging komen eten met de kindjes, terwijl Inthe het zelfs nog gezegd had.
Zaten mijn ouders doodongerust met een hoop eten te wachten terwijl wij aan tafel mijn potje aan het opeten waren…

Dit weekend brak ik mijn ei en gooide ik de schaal in de kom van de eitjes en het ei in de kom van de schalen…

Ik zet spullen verkeerd, zoek me rot achter dingen, weet niet meer wat ik ging doen…

Het hormoon progesteron zit er voor iets tussen en het gaat over zo’n 8 maand na de bevalling…

Maar ik word gewoon zenuwachtig van mezelf!  

Geef een reactie

