Badspeelgoed

Ik heb daarnet het badspeelgoed in bad gedaan – met andere woorden heb ik het badspeelgoed zelf eens allemaal goed afgeschrobd en ligt het nu op een handdoek te drogen.

Mijn kindjes hebben veel badspeelgoed.  Wel 60 eendjes (Inthe kreeg van haar meter eens een zak met 50 exemplaren cadeau en daarbij nog alle andere eendjes van doopsuiker, kraamcadeautjes, …), potjes, een bootje met een blokkenpuzzel en ook deze van de foto, want die vond mama toch zo leuk.

Ze vinden in bad ook super en ze spelen wel met alles een beetje, maar de voorkeur gaat naar de washandjes en de lege busjes shampoo en zeep.

Ik wist van mezelf nog dat ik altijd speelde met de lege fles badschuim van “melkmeisje”.   Tijdens een gesprekje bij mijn ouders kwam dat ter sprake.  Iets in de aard van: “Ik had geen eendjes en dergelijke, ik had alleen een lege fles badschuim om mee te spelen.” met een lachje erachter.
En toen zijn mijn mama: “Neen hoor.” en ze somde een hele reeks badspeelgoedjes op waar ik me in de verste verte niets meer van kon herinneren. 
Ik herinner me alleen de lege fles badschuim…

Nu vraag ik me af wat mijn kinderen later nog gaat weten van hun avonturen in bad.  De bende eendjes?  Het vintage stuk speelgoed van Fisher Price, waar mama zo trots op was dat ze het als een koopje op had kunnen doen?  De blokkenboot? 
Of de lege flesjes shampoo en de washandjes?

Geef een reactie

