Aandacht voor gezonde voeding is wenselijk.

Dat stond te lezen op het verslag van het medisch schooltoezicht.

En toen ben ik boos geworden en in mijn pen – euhm mail gekropen om daar eens duchtig op te antwoorden.

Volgens hen is Warre te zwaar voor zijn lengte en dat kan ook wel zo zijn.
Warre is een super goede eter.  Hij gaat niet om voor 4 boterhammen of 2 grote borden middag.

Maar ongezond?  No Way.

Warre heeft tot 6 maand uitsluitend borstvoeding gekregen.
“Je hebt toch nog wel genoeg melk, hij heeft toch geen honger?” was toen de opmerking.

Daarna zijn we begonnen met de introductie van vaste voeding op de Rapley manier.  Waarbij zij weer zo’n grote twijfels hadden of hij wel genoeg zou hebben.
Ik moest toch best koek in zijn fruitpap doen en eerst de vaste voeding, dan de borstvoeding geven.  Maar wij deden het omgekeerd.

Tot hij ouder was dan 2 jaar heeft Warre amper suiker gegeten.  Enkel in de fruitpap van de onthaalmoeder.

Frisdrank krijgt hij niet.  Wel water of water aangelengd met diksap.
Fruitsap zelden, maar wel bij oma op bezoek of met een feestje.

Snoep hebben we niet in huis, krijgt hij bij de kassa van de winkel. 
Koeken eet hij niet, geeft hem maar fruit.

Dus als ze mij willen zeggen dat mijn kind gezonder moet eten, moeten ze me eens vertellen hoe ik dat nog moet doen?
Ik zal hem op rantsoen moeten zetten zeker: één bordje jongen en als het op is moet je stoppen…

Geef een reactie

