Hoogtevrees enzo.

Gisterenavond hadden we nog snel beslist om naar Phantasialand in Duitsland te rijden.

Mijn man had een kortingskaart kunnen vinden waarmee hij met 27 euro binnen kon.  De kindjes konden nog beiden gratis binnen en zwangere ik zou ginder een ticket kopen tegen fikse ‘zwangerschapskorting’.
De mevrouw aan de kassa vroeg een papier van de dokter – want ja op 32 weken zwanger zie je dat niet zeker?  Maar toen ik mijn vestje opendeed en een stukje T-shirt omhoog werd gedaan mocht ik dus voor 22 euro binnen.

Er waren echt veel fijne attracties voor de kindjes.  Warre en Inthe (en wij) hebben echt genoten.
Het weer zat mee, zonnig en 20 graden.  Héél fijn!

Gelukkig waren de wachttijden zo goed als nul en kon ik veel gaan zitten terwijl papa met de kindjes in de attracties ging.

Ikzelf heb hoogtevrees en serieus.  Een trapladdertje kan me laten bibberen als een rietje.  Zolang ik niet naar beneden kijk lukt het me aardig, maar anders…
Toch vind ik vliegtuigen, rollercoasters en andere attracties geen probleem…. De pagode in de Efteling vind ik akelig als ik aan de reling sta, niet als ik in de verte kijk, zittend op het bankje.

Toen Warre een baby was lachte hij als papa hem hoog in de lucht hield.
Papa was dan blij en zei: “Die heeft tenminste niet de hoogtevrees van zijn mama”.
Maar naarmate hij ouder werd en besefte dat hij ‘hoger’ stond of in de diepte keek, groeide ook zijn angst.
De schommel thuis is zelfs ooit gewoon te hoog.  Inthe kan niet hoog genoeg gaan, Warre roept luid: “Dat is hard genoeg eh” en je ziet de angst op zijn snoetje.
Ook vandaag was het bij sommige attracties duidelijk dat er angst was.   Inthe riep soms luid “OOK” terwijl ze nog niet mocht omdat ze te klein was. 
Warre zei soms zelf: “Nee, papa, dat is toch veel te hoog!”

Over een paar jaar zitten Warre en ik bij de tassen terwijl papa en Inthe (en de zus?) in de hoge attracties gaan, denk ik ….

Al bij al was het een heel fijne dag! 
Inthe noemde de gouden draak wel steevast koe en Warre vond het jammer als hij eens een keer niet kon blijven zitten omdat er wel mensen stonden aan te schuiven (echt zo rustig was het).

Nog een dingetje, als je naar buiten wil rijden moet je gepast geld meenemen om je parkeertarief te betalen.  4 euro.
Wij zochten dus 4 euro bij elkaar, bleek dat het toestel enkel munten van 2, 1 en een halve euro aannam en wij zaten met een hoop 20 en 10 centjes.
We duwde op de knop en er kwam een gast dik tegen zijn goesting van zijn stoel af omdat hij de rest van het geld moest aannemen…

Dus neem 4 euro in grotere munten mee als je naar buiten wil rijden…

Geef een reactie

