Zonder bankkaart…

Dit weekend stond ik in de winkel te koekeloeren…. mijn bankkaart gaf het op.  Helemaal op.

Ik had gelukkig nog een kaart van een andere bank bij, maar op die rekening komt geen loon – dus daar kan ik ook geen mega bedragen mee betalen.  Gelukkig was het gewoon wat broodbeleg en wat yoghurt wat ik wilde kopen.

Ik dacht eerst dat het misschien gewoon aan het betaalkastje van de winkel lag, maar een dag later stond ik bij het tankstation met hetzelfde probleem.

Bij de bank liet ik het kaartje laten controleren en jawel – helemaal kapot betaald…
Het zou een week duren voor ik een andere kaart zou hebben (dat was maandag het is nu donderdag)

Sindsdien heb ik dus geen betaalkaart!  Ik ben met de kredietkaart geld gaan afhalen en dat zit nu in mijn beurs om aankopen te doen.
Maar vervelend is dat, zo zonder bankkaart zeg.

Ik loop voortdurend te tellen in de winkel.
Normaal let ik ook wel op wat ik koop, maar ik neem wel wat wil.  Nu zie je me gewoon lopen tellen.

Ik had tweedehands kleertjes gekocht van een kennis, de kleertjes waren er al en ze waren nog niet betaald, want ja – internetbankieren gaat ook niet zonder kaart.

Bij de zwemles van Warre stond ik ook te gapen – de overschrijving moest niet meer op die rekening waar wij op hadden overgeschreven, dus was de betaling niet in orde. Maar zoveel geld had ik dus wel niet cash bij en betalen gaat niet zonder kaart.

Arrghhhhhh !

Maar ik moet wel zeggen, ik ben wel zuinig en denk goed na wat ik ga kopen.  Misschien moet ik dit voor mijn boodschappen gewoon altijd doen – geld afhalen en zorgen dat ik toe kom elke week.  Ik denk dus echt dat me dat gaat schelen op vlak van budget.

Geef een reactie

