De scène in het theatercafé

Op paasmaandag gingen we met de kinderen en het petekindje van mijn man daar de bumbashow in het cultureel centrum van Hasselt.

Het was best indrukwekkend geweest en het was warm in de zaal dus achteraf gingen we nog even iets drinken.

Toen we gingen vertrekken wandelde ik even met Warre naar het toilet.  Typisch Warre liep hij een paar stappen achter me aan.
Ik stapte door de schuifdeur naar de toiletten.  Op het moment dat hij ook door de deur wilde stappen ging die volle vaart dicht – knal tegen zijn hoofd en echt hard.

Natuurlijk begon hij te huilen: “Mama, ik heb een dikke bult”.
Plassen ging zelfs niet meteen – hij was echt van zijn melk.

Papa had de meisjes ondertussen klaar en had afgerekend.  Ik liet hem de buil zien en vertelde wat er was gebeurd.
Tja, en papa zit nu eenmaal in de veiligheid en weet dus erg goed wat kan en moet en mag.
Hij ging met Warre naar de toonbank.

Ik ging ondertussen met de meisjes naar buiten, want het was nogal warm.

Een tijd later komen papa en Warre terug buiten…

“Ik denk dat ik een scène heb gemaakt” – vertelde papa.
Hij had gezegd dat Warre de deur tegen zijn hoofd had gekregen.
Zeiden de mensen van ginder dat hij niet alleen door die deur mocht.  En dat kan ik wel begrijpen, maar hij was niet alleen – ik liep welgeteld 2 passen voor hem uit.
Toen had de mevrouw gevraagd waar dat dan precies gebeurd was. (Alsof er meer dan één schuifdeur naar de toiletten is, maar kom!)
Papa wilde wijzen en net op dat moment komt er een garçon met een volle plateau drank aangelopen, waar hij met zijn volle kracht tegenaan sloeg.
Heel de plateau de grond op.
“Dat kan me eigenlijk weinig schelen, je moet zorgen dat deuren en dergelijke fatsoenlijk zijn afgesteld.  En anders moet je hier geen voorstelling voor peuters en kleuters organiseren.”
Daarop is hij met Warre vertrokken…

Tja … een extra scène na de Bumba theatershow in het theatercafé in Hasselt dus.

Geef een reactie

