Het verschil

Twee kindjes en zo héél verschillend.  Dat was al zo in de buik en uit de buik zeer zeker.

Warre is de rustige, gevoelige, rationele (eerst nadenken voor we ergens aan beginnen) kleuter.
In de buik was ook hij vrij rustig.

Inthe is de wilde, koppige spring in het veld zonder vrees (doen – doen – doen) die zelfs toen ik in arbeid was nog van richting wilde veranderen.

Deze week was het hier nog een paar dagen mooi weer en hadden ze in de namiddag buiten gespeeld.

Omdat papa in Nederland werkt hadden we een paar jaren geleden een poffertjespan gekregen als kerstcadeau.
Toen zag ik daar niet echt het nut van in, had ze zelfs bijna naar de kringwinkel gebracht, maar nu ben ik blij met de ‘kleine pannenkoekjes-pan’.

Ik riep de kindjes binnen voor de poffertjes en ze smulden erop los.
De roep naar buiten was eerlijk gezegd toch nog groter dan de poffertjes, dus gingen ze snel terug naar de zandbak.
Dat hebben ze dus wel gemeen: beiden zijn echte buiten-speel kindjes.

Op een keer komt Inthe terug binnen, ze haalt haar bord en vork van de tafel en wandelt naar buiten.
Papa zegt: “Hey, wat ga jij doen?”
Inthe kijkt niet eens om, heft één handje op, zwaait en zegt “Daaaaag papa”.

*proest* aan de tafel bij mama en papa.

Nog geen minuut later staat Warre ook terug binnen:
“Papa, mag ik alstublieft mijn bordje met pannenkoekjes mee naar buiten?”

Tja, wat zeg je dan als kleine zus al naar buiten ging met haar bordje, zonder het te vragen en eigenlijk goed wetende dat ze niet met haar bordje van de tafel weg mag lopen?
Warre kwam het héél netjes vragen…  Dus we lieten het toe.

Dan kijk je buiten en dan zie je dit:

Inthe?  Die was ondertussen met vork en bordje boven op de ladder van de glijbaan geklommen en zat daar te smullen.  Ik was te laat voor de foto, want ze was al met bord en al naar onder gegleden…

Geef een reactie

