Melodrama Meter

Vandaag zijn we even naar de Ikea gereden. 

Mijn (tweedehandse) commode werkt me echt op de zenuwen. 
Eerst hebben (alle 3) de handvatten het opgegeven – toen zelfs Warre nog geen zusje had – en nu schuift de lade voor geen millimeter meer en zit het deurtje scheef. Manlief heeft al verschillende reddingsacties ondernomen, maar het ding is eigenlijk gewoon nooit iets waard geweest en hangt nu met extra schroeven aan elkaar.
Voor de 3de baby komt wilde ik dus een eenvoudige, nieuwe commode, niet te duur, die toch nog wel even mee kan –> IKEA

Warre was geweldig blij met zijn meter die hij kreeg bij aanvang.
Het telraam en de – hoe kan het ook anders – Zweedse gehaktballen maakte het verhaal compleet.

Op het einde van de toer zetten we alles op de transportband bij de kassa.
Ik hoor Warre nog zeggen: “Mijn meter ook nog”.
Waarop ik hem had gezegd dat hij die zo mocht meenemen, maar blijkbaar was dat niet helemaal overgekomen.

Alles zat in de kar en we wilden vertrekken.
Hoor ik Warre in paniek slaan: “Waar is mijn meter?”.

Hij had hem dus – zoals het hoort en zoals hij steeds in de winkel moet doen – netjes op de transportband geplaatst.
De kassierster had het ding natuurlijk in de vuilnisbak gegooid.

DRAMA tot en met. 

En ja, wat doe je dan? 
Hij was zo flink geweest om alles – dus ook zijn gratis meter – op de band te plaatsen.
Dus is mama maar mooi terug naar binnen gelopen voor een nieuwe meter…

Geef een reactie

