Miss Manipulatie.

18 maand is ze ondertussen onze kleine meid. 

Een fel meisje dat weet wat ze wil en ondertussen vlotjes begint te babbelen.  Ik sta versteld van hoe snel ze woordje over kan nemen en de klanken nadoet.

Maar dat kleine felle ding, kan al goed manipuleren…

In onze living staat een schommelpaard.  Grote broer heeft dat van zijn neef gekregen met Kers 2 jaar geleden.
Warre zat dus in het schommelpaard en de kleine meid wilde er ook in.
Dat gaat helaas niet meer en ze moest van mij ook aan de kant gaan staan, want teentjes onder een schommelpaard zag ik niet echt zitten.
Als je dan ‘neen’ zegt tegen dat kleine ding begint ze te krijsen en te huilen, want ja, ze krijgt haar zinnetje niet.
Ze negeert de ‘neen’ en loopt terug naar het schommelpaard met haar teentjes vervaarlijk dichtbij.
Dus zeg ik weer: “Neen” en neem haar op om haar weer een stukje verder neer te zetten.

Dan werd ze dus woest.  Nog harder krijsen, zich op de zetel gooien en super hard brullen. 
Ik negeer dat dan!

Grote broer, met het peperkoeken hartje kon het echter niet aanzien, klom uit het paard en zei:
“Kom maar, Inthe, nu mag jij hoor, je moet niet wenen”.

En zo had kleine miss manipulatie dus toch gewonnen…

Geef een reactie

