De eerste vakantie waarop je stiekem mee ging.

Aan mijn lieve kleine rijstkorrel,

we zijn gisteren teruggekomen van een weekje vakantie in Zandvoort aan zee (Centerparks).

Zonder meer de winderigste vakantie ooit voor ons door een zware Zuidwesterstorm.
De kinderboerderij was dicht, de zoo werd gesloten, het pannenkoekenhuisje was dicht.
Gelukkig dat er het zwembad nog was.

Het was de eerste vakantie dat je er “stiekem” bij was.  Ik zeg stiekem omdat voor papa en mij het al niet stiekem meer was.  Voor groter broer en zus natuurlijk nog wel en voor de buitenwereld ook.

Ik voelde het steeds beter.
Moe, moe, moe, want een mama die een kindje laat groeien in haar buik geeft héél veel energie aan dat baby’tje.
Je bent nu een rijstkorreltje groot en krijgt langzaam stompjes als armpjes en beentje.
Ik kon de slaap ook niet vatten in dat vakantiebed.  Oh wat een slechte nachten heb ik gehad zeg!
Daarom ook dat we een dagje eerder naar huis zijn gegaan.

Net op tijd, want net ben ik de eerste keer echt ziek geworden en moest ik naar het toilet spurten.
Ik had zo gehoopt dat ik deze keer niet zou moeten overgeven.
Maar als ik naar je broer en zus kijk weet ik ook waarom ik het doe – kindjes brengen zo’n vreugde en zoveel liefde in een huis.

Je maakt me nu wel ziek, maar ik kijk zo uit naar je komst lieve schat!  Groei maar verder daar diep vanbinnen.

Dikke kus
Mama

Geef een reactie

