Monodala and crazy Benches.

Voor de Nederlandse tekst: scroll naar beneden, onder elke foto staat de vertaling van de Engelse tekst erboven! 
 
So, I’m back home!  We took a family vacation at the Belgian coast last week.  We were so lucky to have beautiful weather in September!  My son could swim in the North sea (Oh well, he just put his little feet in, but he called is ‘wimming’) and my daughter could lie on the beach and enjoy the ocean wind which wasn’t too hard or too cool.
My son had the time of his life.
Naturally creating art was a bit moved to the background as I really wanted to finish the trilogy of the hunger games and keeping a 22 months old boy and a 2 months old girl busy with swimming, building sand castles, breastfeeding, bathing, eating ice-cream, going on slides and trampolines asked a lot of energy.

Not creating art doesn’t mean I didn’t enjoy art …

I loved Beaufort art at sea at ‘De Haan’.  The project modified social benches by Jeppe Heins are just great.  On some you could sit, on others that was a bit difficult.

Zo, we zijn weer thuis van een heerlijke ontspannende week aan de kust.  We hadden zoveel geluk met het weer!  Heerlijk.
Mijn zoontje heeft kunnen zwemmen in de Noordzee (nou ja, hij ging er met zijn voetjes in staan en noemde het ‘wemmen’) en mijn dochtertje heeft genoten van haar eerste keer op een strandlaken liggen in de zeelucht.  Het weer was gewoon perfect. 
Van tekenen is er niet veel in huis gekomen.  Ik wilde de trilogie van ‘De Hongerspelen’ uitlezen en dan een peuter van 22 maanden en een baby van 2 maanden bezig houden met zwemmen, zandkastelen bouwen, speeltuinen bezoeken, borstvoeding geven en meer van dat vraagt best veel energie. 

Het is trouwens niet omdat ik zelf niks kunstigs gemaakt heb dat ik niet heb genoten van kunst!  Beaufort 04 in de Haan had een prachtige creatie gekken zitbankjes van kunstenaar Jeppe Heins.  Op sommige kon je perfect zitten, op anderen was dat niet zo’n goed idee.
 
When I came home I printed the template for the monodala from The Bright Owl.  Monodala is a zendala in which you just one kind of tangle/pattern.  Variations are allowed.
This is what I came up with and I have to say I’m quite pleased with it.

Thuisgekomen heb ik de template van Erin van The bright Owl uitgeprint.  Deze keer moesten we een monodala maken, dat is een Zendala waar je maar één soort patroon op mag gebruiken. Ik ben best tevreden met wat het geworden is.

I’m always amazed when I read other zentangle blogs about the names of the tangles.  Some of the zentanglers I follow just know them all by name and I have such difficulty with them.  I always have to look them up if they ask to use one special kind of pattern.
So I decided to start a series of ATCs on which I use one tangle and where I put the name on front.  That way I have ‘memory’ cards of the names and the tangles that go with it. 
I think I’ll start a swap on swap-bot to swap these kind of cards so I’ll get a collection of memory cards with tangles of all kinds of artists.
This is the first time ever I used auraknot… I love this tangle 🙂

Ik ben altijd zo verbaasd als ik op andere blogs van zentanglers lees dat ze de patronen zo perfect met naam en toenaam kunnen noemen.  Ik moet nog altijd gaan opzoeken welke ze precies bedoelen als er bij een uitdaging gevraag werd om een bepaald patroon te gebruiken.
Dat bracht me bij het idee om een reeks ATC kaartjes te maken met het patroon en de naam van het patroon erop.  Zo heb je een soort van geheugensteuntje als je wil weten welk patroon het is.  Een beetje zoals ik vroeger vraag en antwoord kaartjes maakte bij het studeren. 
Hierboven heb ik ‘Auroknot’ voor het eerst getest.

 
I’m still looking for ways to swap ATC’s.  It’s so difficult to find swappers in Belgium.  In the Netherlands there are some great swappers and America has loads of them, but here in little Belgium the ATC’s haven’t really been discovered I believe.
I stumbled on the ATC for All site and registered.  I joined in a ‘big eyed critter’ swap and these are the results:

Ik zoek ook nog steeds manieren om ATC’s te ruilen.  Hier in België is dat nog steeds een kleine ramp.  In Nederland zijn er al wel een aantal leuke ruilers.  Amerika loopt over van mensen die willen ruilen, maar hier dus echt niet.

Ik kwam toevallig de site ‘ATC for All’ tegen en heb me daar lid gemaakt.  Ik ben al meteen ingestapt in een ruil met ‘Wezens met grote ogen’. 

7 thoughts on “Monodala and crazy Benches.

  1. Mooie monodala. Ik heb ook altijd problemen met het onthouden van de patronen. Soms in mn enthousiasme probeer ik vanaales it en vegeet de naam er bij te zetten, zodat bij een nieuwe poging om ze te gebruiken ik ze niet meer terug kan vinden. Ik vind jou kleurtjes ook erg mooi. Het zijn net allemaal doorgesneden uien.

    Like

  2. Ik had je al een heel stuk geschreven toen naar de ATC side ging en ….. hem sloot. Stuk weg dus. In ieder geval vind ik je mondala heel mooi en de beesten zijn geweldig! Iedereen zou wel zo'n kaart willen sturen.
    Hoe doe je dat ruilen in Nederland/Belgiè, Ilse?
    Ik wil best aan zoiets meedoen maar maak alleen Zia kaarten, die verstuur aan familie en vrienden bij gelegenheid.

    Like

Geef een reactie

